Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Thursday, August 1, 2013

Lawak Super Sengal



Ayang  

Birthday ayang hari itu ayang tanya tang mana kita sayang kat ayang. Time itu kita tak dapat nak jawab. Semalam ayang merajuk dengan kita, kita dah penat nak layan. Ayang call kat kita, kita malas nak jawab. Tang mana erk kita sayang kat ayang?  

Semalaman kita dok fikir soalan itu. Pernah ke? Maybe tak sedalam cinta Titanic atau Taj Mahal. Sayang kita kat ayang sangat la kerdil. Sebab tu la ayang selalu merajuk erk? Tak tahu la, setahu kita:  

1✐ Sebelum kita kenal ayang, setiap semester kita dapat Anugerah Dekan. Bila dah kenal dengan ayang, setiap semester kita ulang paper. Sebelum kenal dengan ayang kita belajar pakai duit biasiswa, lepas kenal dengan ayang keluar makan lagi nak mintak duit dengan emak kita.  

2✐ Kalau ada sebiji epal, kita bagi je kat ayang. Kalau ada 2 biji epal, kita bagi yang besar kat ayang. Kalau kita makan ikan, ayang makan tang badan ikan itu, kita pula makan tang kepala ikan tu je.  

3✐ Ayang ni tak la cun sangat, tapi kita tak pernah kutuk ayang tak cun. Tapi kita yang hensem ini ayang lagi nak kutuk dengan member depan kita, kata kita tak hensem langsung. Nelydia Senrose berlalu depan mata, kita diam je. Takut kalau puji kang ayang marah. Mat Bangla dok depan Sogo ayang gi ngorat time kita gi tandas. Siap mintak nombor telefon depan kita lagi. Kalau keluar dengan ayang, ayang selamba nak makan Starbucks, kita tipu kita dah kenyang, padahal bila dah sampai kat rumah kita makan mee maggi.  

4✐ Sebelum kenal dengan ayang, kita tak pernah ada girlfriend. Selepas ayang kenal dengan kita, genaplah koleksi ayang ada 20 boyfriend kesemuanya. Kita tak pernah marah ayang plagirl, dah tu ayang kata kita macam sami buddha. Kalau ayang rasa nak cium kita, ayang cium terus tak pernah tanya pun. Tapi bila kita rasa nak cium ayang, lepas tanya lagi kena reject. Ayang selalu pukul dada kita, tampar muka kita, cubit peha kita, kita tak pernah tengking sekali pun, apatah lagi nak cubit, nak tampar, nak pukul?  

5✐ Pernah ayang tanya kalau ayang jatuh cinta dengan lelaki lain, kita nak buat apa? Kita kata kita nak bunuh lelaki itu. Tapi bila kita tanya kalau kita jatuh cinta kat pompuan lain, ayang nak buat apa? Ayang kata nak bunuh kita, emak kita, ayah kita dengan nenek kita. Kita beli mask Clinique dengan ayang harga RM300, kita kata harga RM30. Ayang beli jam tangan kat kita harga RM30 ayang kata harga RM300. Setiap kali berjumpa kita bagi hadiah kat ayang, tapi setiap tahun birthday kita ayang kata dah lupa.  

6✐ Hari itu ayang peluk kita kata nak sangat romen dengan kita, kita kata tak boleh, dosa. Ayang kata kita tak sayang ayang. Pastu semalam ayang paksa kita romen dengan ayang. Kalau tak ayang nak break dengan kita. Okey pukul dua pagi kita sanggup bawak motor sampai Jalan Pahang nak beli kondom. Ayang kata saja je nak test kita, pastu marah kita keji. Kita diam je dok tepi akuarium, tengok ikan emas tengah romen.  

7✐ Kita rosakkan headphone walkman ayang, kita ganti satu discman baru. Ayang rosakkan kereta kita, ayang buat derk je. Sekali ayang demam, kita kena diet 2 kg nak jaga ayang. Sekali kita demam, ayang tambah berat 2 kg sebab habiskan makanan kita. Kita tak pernah kata ayang pendek, ayang marah kita tinggi sangat. Member ayang ketawakan ayang. Ayang datang rumah kita, kita tidur sofa, kita datang rumah ayang, kita jugak yang tidur kat sofa. Mak kita belikan rantai Tiffany dengan ayang. Mak ayang tak pernah ajak kita makan kat rumah ayang walau sekali pun.  

8✐ Kucing rumah kita bersalin, kita bagi anak kucing yang paling cute kat ayang, dua hari je ayang bela, kucing itu dah mati. Ayang tak kata apa-apa pun. Ayang bagi ikan emas yang dah dekat mati kat kita, dua hari kita bela dah mati. Ayang kata nak bunuh semua anak kucing kita. Ayang kalau nak pakai duit kita, terus ambil tak payah bagitau. RM30 ke RM80 ke seratus ke selagi wallet kita ada duit. Hari itu kita nak pinjam RM10 sebab terlupa bawa wallet, ayang kata kita kedekut. Birthday ayang kita tak pernah terlupa. Birthday kita hari ini ayang tak pernah ingat. 




Motor  

Di sebuah bengkel membaiki motosikal milik Ah Seng.  

Pak cik : Ah Seng, hang tolong tengok motor aku. Aku baru beli bulan lepas, dah mula rosak.  

Ah Seng : Aiyaa. Ini balu punya motosikal, sudah kasi losak ka.  

Pak cik : Ya la, Ah Seng. Talak guna punya tauke kedai jual motor. Dia bikin tipu la Ah Seng.  

Ah Seng : Kenapa lu kata itu macam?  

Pak cik : Ini motor ada EMPAT gear, baru satu bulan aku guna GEAR SATU dah rosak.  

Ah Seng : Kenapa lu guna satu gear sahaja.  

Pak cik : Hang pun nak tipu aku jugak ke. Kalau guna semua gear nanti semua gear akan rosak. Jadi aku guna satu je gear sebulan.  

Ah Seng : Guna satu gear saja satu bulan ka.  

Pak Cik : Ya la. Pergi baiki gear satu dulu. Gear dua aku nak guna tahun depan. 





Pembantu rumah  

Al-kisah ada seorang pembantu rumah yang baru sahaja kena pecat oleh majikannya. Pembantu rumah rasa tidak berpuas hati sebab dia merupakan pekerja yang taat dan rajin.   

Sebelum melangkah pergi, dengan sedihnya dia pun mengeluarkan wang RM5 dan memberinya kepada anjing majikannya. 

Majikannya berasa hairan lalu bertanya, “apa pasal lu bagi itu anjing duit? Dia mana tau pakai duit.”  

Pembantu rumah itu pun menjawab, “dia best friend gue. Gue nggak mahu lupa sama teman yang selalu nolongin gue buat kerja.” 

“Apa kerja dia tolong?” soal majikan tu lagi.  

“Dia nolongin gue bersihkan semua pinggan mangkuk. Jadi gue nggak perlu cuci.”


Mutiara Hikmah: Rasulullah S.A.W bersabda: “Sesungguhnya kubur ialah tempat perhentian yang pertama dari tempat-tempat perhentian alam akhirat, oleh itu jika seseorang terselamat dari huru hara azabnya, maka huru hara di tempat-tempat yang lain lebih ringan lagi kepadanya; dan jika ia tidak terselamat dari yang tersebut, maka huru hara di tempat-tempat yang lain lebih berat lagi.”




1 comment:

  1. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin.

    Hotlink satu

    iskandarx[dot]com

    ReplyDelete