Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Friday, January 13, 2012

Wanita Dan Pengemis




Seorang wanita sedang berjalan-jalan ketika dia mendekati seorang pengemis wanita yang meminta-minta wang. Wanita itu mengambil wang RM20.00 dari dompetnya dan bertanya, "jika saya memberikan wang ini, adakah awak habiskannya untuk beli cokelat?"

"Jangan merepek," si pengemis menjawab, "apakah saya nampak tidak memiliki sesuatu yang lebih baik dalam memanfaatkan wang itu?"

"Bagaimana dengan shopping?" tanyanya.

"Tidak," pengemis itu berkata, "awak tidak mengerti. Saya perlu wang hanya untuk terus hidup."

"Adakah awak akan menghabiskan duit untuk mencantikkan rambut awak?," wanita itu bertanya.

Dengan nada kesal pengemis menjawab, "tidak, saya hanya perlu wang untuk makanan, dan tempat tinggal."

"Baiklah kalau begitu," kata wanita itu, "selain akan memberikan wang ini, saya juga ingin awak untuk makan dengan saya dan suami saya malam ini."

"Kenapa?," tanya pengemis itu.

"Yah," kata wanita itu, "saya fikir itu penting baginya untuk melihat seakan apa seorang wanita ketika dia tidak mau beli cokelat, shopping, dan merawat rambut."

No comments:

Post a Comment