Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Sunday, December 16, 2012

Kisah Kencing Manis



Hang tak mau pi break ka? Dah pukul satu setengah dah ni,” kata Noraini Zakaria.  

“Aku half day la. Hang ajak Hazlin Saidin teman hang la,” kata Zubaidah Khalid sambil mengemas barang-barangnya untuk pulang.  

“Huih! aku kerja petang,” kata Hazlin.  

“Kerja petang pi la buat kerja, dok kat sini dari tadi dok ushar flyer buat apa? Dah tak dak kerja nak buat?” sindir Zubaidah.

“Mr. Neoh cuti hari ini. Ah Guan pulak masuk hospital. Aku boss hari ini,” balas Hazlin.

Satgi lepas teman aku makan hang balik la,” kata Noraini.

“Mana boleh, aku janji dengan mak aku nak tengok jiran sebelah rumah masuk hospital, kena potong jari. Aku nak pi terus ni.”

“Kena potong jari, pasal apa. Hey! seriau aku,” kata Noraini.

“Kencing manis,” jawab Zubaidah pendek.

“Macam mana dia tau dia kena kencing manis,” giliran Hazlin pula menjadi reporter.

“Satu hari lepas dia kencing, semut hurung ayaq kencing dia,” terang Zubaidah.

“Jiran aku lagi teruk. Dia pun ada kencing manis. Kalau dia pi toilet semut nanti ikut dia,” kata Noraini.

“Huih! Tu takpa lagi. Jiran aku lagi teruk. Kalau dia kencing terus keluaq semut,” kata Hazlin, gelak memegang perut sambil meniru gaya Zubaidah membuat ‘peace’ di bawah dagunya.




Mutiara Hikmah: Daripada Anas R.A bahawasanya Rasulullah S.A.W telah bersabda, “Sesiapa yang suka diluaskan rezeki dan dipanjangkan umurnya maka hendaklah dia mengeratkan silaturahim.”


1 comment:

  1. :), anyway hari tu saya nye darah pun check a little above atas paras normal.. takut gak tu.. anyway.. lucky follow u no 128..

    ReplyDelete