Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Saturday, February 12, 2011

Barang Tak Guna

Chot dan bini dia dah kahwin lebih 10 tahun. Satu hari time bini Chot balik dari menjenguk maknya, dia ternampak Chot tengah "bedroom lambada" dengan pompuan muda dalam bilik.

Dengan marah, bini Chot menghempas pintu dan berlari tinggalkan rumah. Chot mengejarnya sambil berkata, "dengar dulu penjelasan abang. Paling tak pun sebelum awak pegi, awak kena tahu punca kejadian ni".

Agak kebingungan, bini Chot menghentikan langkah.

"Tadi waktu balik pejabat, abang nampak pompuan muda ini kat tepi jalan, dengan pakaian compang camping dan basah sebab hujan. Kesian punya pasal, abang bawak dia ke rumah. Dia lapar, jadi abang bagi makanan yang awak simpan dalam stor, yang awak tak nak lagi".

"Lepas tu, abang bagi pakaian awak yang dah lama tak dipakai sebab dah kecik dan bila abang tengok dia tidak pakai selipar, abang bagi selipar dekat dia yang awak tak pakai lagi sebab dah ketinggalan zaman. Terus abang bagi dia baju hujan yang dulu abang belikan untuk ulang tahun perkahwinan kita, tapi tak penah sekali pun awak pakai sebab warnanya tak cantik," kata Chot lagi.

Chot menambah, "sebenarnya pompuan tu dah nak pergi tadi".

"Habis, awat dia still ada kat sini?" soal bini Chot.

"Sebelum pompuan tu pegi tadi dia sempat tanya, "ada lagi tak barang lama yang tak pernah lagi diguna oleh isteri encik?".

No comments:

Post a Comment