Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Tuesday, January 25, 2011

Janda Yang Kehausan



Hasnah adalah seorang janda kaya raya yang suaminya baru saja meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya. Usianya masih muda, masih di bawah 30 tahun dan dari segi fizikalnya, Hasnah masih cantik, potongan body pun okey macam anak dara, kira bergetah gilalah.


Sejak kematian suaminya, Hasnah selalu diganggu oleh pemuda-pemuda di sekitar rumahnya yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayani pemuda-pemuda tersebut, kerana hatinya masih rindu kepada suaminya, walaupun sebenarnya di dalam hatinya terasa sangat-sangat kesepian dari segi zahir dan batin terutamanya.

Lebih-lebih lagi di waktu malam hari. Rasa kesepian di hatinya memuncak-muncak.

Pada satu malam, kira-kira pukul 2 pagi Hasnah bangun dari tidurnya. Badannya terasa panas. Tekaknya terasa haus. Hasnah merasa begitu dahaga sekali.


Hasnah bangun perlahan dan keluar dari biliknya menuju ke dapur. Langkahnya begitu cepat seiring dengan kehausan yang sedang menerpanya.

Sesampai di dapur Hasnah langsung membuka peti sejuk dan mengambil sebotol air sejuk.
Tiba-tiba Hasnah menuangnya ke dalam gelas dan meminumya dengan cepat. Setelah meminum air tersebut, Hasnah kembali ke dalam bilik untuk tidur kembali.

Begitulah kisah mengenai Hasnah, seorang janda yang kehausan.

No comments:

Post a Comment