Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Monday, November 25, 2013

Misteri Sang Ayah

[jon_kate_8.jpg]

Sepasang suami isteri sedang menikmati makan malam yang indah sempena ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-50. Sepanjang perkahwinan tersebut mereka dikurniakan anak seramai lapan orang, dua puluh lapan cucu dan dua orang cicit.

Ketika menikmati pencuci mulut, si suami tiba-tiba teringat sesuatu dan bertanyakan kepada isterinya, “sayang, ada satu hal yang abang ingin tanyakan kepada sayang sejak sekian lama. Tapi abang risau pertanyaan tersebut menyebabkan sayang berkecil hati maka abang pendamkan saja. Tapi malam ini malam istimewa. Jadi ada baiknya abang tanyakan sekarang.”

“Apa dia bang? Tanya sahajalah. Sempena malam istimewa ni, ayang akan jawab apa saja soalan abang,” kata sang isteri sedikit berdebar.

“Begini,
” si suami berkata sebelum mengumpul kekuatan untuk bersuara, anak kita yang keempat tidak mirip dengan adik beradiknya yang lain. Adakah ayahnya berbeza?”

Isterinya terkejut dengan pertanyaan begitu lalu dengan perlahan menundukkan kepala tidak sanggup menatap wajah suaminya.


Dengan perlahan si isteri menjawab, “ya, biarlah ayang berterus terang. Ayahnya memang berbeza.

Hening seketika. Mata si suami sudah bergenang dengan air mata, tetapi di tahan sebak di dada, lalu dia pun berkata perlahan, 
Erm! Oh! begitu. Kalau begitu bolehkah abang tahu siapakah ayahnya?

Hening lagi suasana. Si isteri lama mendiamkan diri lalu ditabahkan hati untuk menjawab soalan suaminya itu.


Ayahnya ialah abang,” kata isterinya perlahan.



Mutiara Hikmah: Daripada Abi Zar Jundub Bin Junadah dan Abdi Rahman Muaz Bin Jabal R.A, daripada Rasulullah S.A.W, telah bersabda, “Bertakwalah kamu kepada Allah bila dan di mana saja kamu berada, susulkanlah kejahatan dengan kebaikan nescaya kebajikan itu akan menghapuskan kejahatan dan bergaullah dengan sesama manusia dengan akhlak yang mulia.”





5 comments:

  1. nice article. traveling to and fro, while bringing the games android full version free download

    ReplyDelete
  2. glad I read this article, shade felt like this

    ReplyDelete
  3. Sholehah wife, although this batch so noble his alleged cheating husband, even with a fine speech. Good evening, please visit my blog or directly to https://play.google.com/store/apps/details?id=air.PuzzleBarbie and https://play.google.com/store/apps/details?id = air.KumpulanDongeng, there is a fairy child from indonesia and nice puzzle to educate and develop young wit, please try, hopefully useful and thanks

    ReplyDelete
  4. sorang je anak laki tu,yg lain suma bukan anak dia

    ReplyDelete