Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Saturday, August 20, 2011

Dapat Harta Warisan


Hassan bertemu dengan Payid, sahabatnya. Namun anehnya Payid memperlihatkan wajah murung. Wajahnya seperti diselimuti oleh mendung, padahal hari itu sangat cerah.

"Kenapa Payid, nampak sedih sangat?," tanya Hassan.

"Begini Hassan, tiga minggu yang lalu pak cik aku meninggal dunia, aku dapat warisan RM1.5 juta."

"La, bagus la kalau macam tu."

"Bagus apanya? Dengar dulu cerita aku. Dua minggu yang lalu salah seorang sepupu aku meninggal kerana kemalangan. Aku dapat mewarisi motor Harleynya."

"Bertuah sangat nasib kau," kataHassan.

"Minggu lalu datuk aku meninggal dunia, aku dapat warisan RM5 juta dan sebuah rumah banglo di Kuala Lumpur."

"Memang gila. Tapi kenapa kau kelihatannya sedih sangat hari ini?"

"Minggu ini belum ada lagi yang meninggal." 

No comments:

Post a Comment