Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Saturday, September 10, 2011

Kisah Sembilan Bulan Lepas


Hassan dan Payid melancong ketika musim salji ke Amerika. Di sana mereka menikmati salji yang belum pernah mereka lihat sebelumnya. Ketika menikmati panorama indah, suatu hari ribut salji membadai sehingga mereka terdampar ke suatu daerah. Susah payah mereka berjalan dan bertemu sebuah peternakan dengan rumah besar di tengahnya.

Pintu dibuka seorang wanita yang sangat cantik dan bertubuh luar biasa seksi. Walaupun di luar sangat dingin nampaknya di dalam berbeza sekali, kerana si tuan rumah hanya mengenakan baju tidur
transparent yang jelas memperlihatkan lekuk-lekuk tubuhnya.

"Di luar sana memang ribut salji sedang turun dan rumah besar ini hanya saya seorang yang menghuninya. Tapi saya baru saja menjanda, jadi jiran tetangga akan mengata kalau saya menerima kamu berdua bermalam di dalam rumah."


"Jangan kuatir, miss," jawab Payid dalam bahasa English. "Kalau tak keberatan izinkan kami tidur di gudang sebelah, yang penting tidak kena angin dan salji. Bila cuaca dah
okey kami akan segera beredar."

Mereka bermalam di gudang itu dan seperti dijanjikan mereka meninggalkan tempat itu esok paginya.


Sembilan bulan kemudian.

 
Payid menerima sepucuk surat dari peguam. Perlu beberapa minit untuknya memahami semua, tapi akhirnya dia dapat pastikan itu adalah surat dari peguam janda Amerika itu.
 
Payid mendatangi Hassan dan berkata, "Hassan, kamu ingat tak janda Amerika seksi yang pernah menolong kita waktu bercuti dulu?"

"Ingat," jawab Hassan pendek.


"Sekarang kamu bercakap jujur, sewaktu kita tidur di kandang malam itu, adakah kamu diam-diam masuk ke rumah menemui dia?"


Hassan menjawab tergagap-gagap, "Mmm, Payid aku menemui dia."


"Lalu kamu bagitahu nama kamu Payid, guna nama aku."


Muka Hassan jadi merah dan dia menjawab perlahan, "maafkan aku Payid. Memang waktu itu aku mengaku nama aku Payid. Tetapi ada apa kamu tiba-tiba bertanya soal itu?"


"Dia baru meninggal dan semua hartanya dia wariskan untuk aku."

Hai khusyuk sangat membaca.

No comments:

Post a Comment