Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Friday, August 3, 2012

Doktor Dan Pesakitnya





"Doktor, sejak kebelakangan ini badan saya sering sahaja timbul gejala penyakit yang agak aneh, harap doktor dapat bantu mendiagnosisnya," kata seorang pesakit pada awal pagi di sebuah klinik swasta.

"Pertama sekali, setelah saya amati daya penglihatan kamu seperti kurang baik," kata doktor.

"Tunggu sebentar, bagaimana doktor mengetahuinya? Doktor masih belum melakukan sebarang pemeriksaan."

"Apakah kamu sewaktu melangkah masuk tak melihat papan yang terpampang di luar, klinik yang kamu kunjungi sekarang adalah klinik haiwan."




Mutiara Hikmah: Diriwayatkan dari Ibnu Umar R.A, Rasulullah S.A.W pernah bersabda: “Di dalam tidurku, aku melihat mangkuk penuh susu diberikan kapadaku dan aku meminumnya hingga membasahi sebahagian jemari ku. Kemudian aku memberikan sisanya kepada Umar Bin Al-Khattab.” Para sahabat nabi S.A.W bertanya: “Apakah tafsiran anda (terhadap mimpi itu) ya Rasulullah S.AW.?” Nabi S.A.W menjawab: “Itulah ilmu (agama).” 



1 comment: