Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Sunday, June 16, 2013

Kean Bin Di Restoran



Kean Bin berada di sebuah restoran terkemuka di Bukit Jambul di mana tiba-tiba sahaja dia merasakan tidak dapat lagi menahan untuk melepaskan gas berada di dalam perutnya.

Ah! Memang sudah terdesak sangat, segenap ruang dalam restoran di penuhi oleh ramai orang.

Dengan orang yang begitu ramai, termasuk amoi-amoi comel yang sedang makan dan berbual-bual, Kean Bin seperti sudah mati akal. Ini mesti hasil dari telur rebus separuh masak yang di makan petang tadi. 
Lima biji dia hentam tadi. 

Sah bau mesti hilang akal punya.

Sistem bunyi restoran itu pula memang sangat-sangat kuat. Ini menambah lagi seksa deritanya.


Tiba-tiba, idea baik datang pada Kean Bin. Mengapa saya tidak lepaskan gas beracun saya ini semasa bunyi tengah kuat, fikirnya. Mesti tiada yang perasan nanti. Timing kena baik.

Semasa rentak muzik berbunyi kuat, Kean Bin tanpa segan silu melepaskan bom super kentut gas beracunnya dengan muka selamba macam tiada apa yang berlaku. 


Oh! Lega amat. Nikmatnya. Fuh, mesti ada yang termuntah. Ha! Ha! Ha! Tapi dia gelak dalam hati saja.

Selesai sahaja minum nescafe ais tadi, Kean Bin dengan pantas bangun untuk balik. Orang ramai semua tengok dia dengan muka semacam. Amoi tadi pun ada, baju basah sebab muntah. Kean Bin meraba telinga dan argghh, 
rupanya dia tengah dengar walkman. Memang mampus kali ini.



Mutiara Hikmah: Rasulullah S.A.W bersabda yang maksudnya: “Sesungguhnya apabila Allah S.W.T telah mengurniakan sesuatu nikmat kepada hamba-Nya, Dia suka melihat kesan nikmat yang telah dikurniakan itu. Allah S.W.T benci melihat orang yang menzahirkan kefakiran dan orang yang meminta-minta serta Allah S.W.T mengasihi orang yang bersifat malu dan memelihara kehormatan.”



No comments:

Post a Comment