Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Sunday, October 27, 2013

Pak Mat Stress



Pak Mat merupakan seorang pemandu teksi. Suatu pagi dia menaikkan seorang gadis cantik di tengah jalan, tak semena-mena gadis itu pengsan di dalam teksi dan Pak Mat menghantarnya ke hospital.

Pak Mat sedikit stress!

Sampai di hospital doktor memberitahu gadis itu hamil dan mengucapkan tahniah kepada Pak Mat. Pak Mat mengatakan bahawa dia bukan ayah dari bayi itu, tapi gadis itu mengatakan bahawa Pak Mat ayah bayi itu.

Pak Mat bertambah stress!!

Pak Mat meminta ujian DNA untuk membuktikan bahawa dia ayah bayi itu atau bukan. Pak Mat kemudian ditahan sementara oleh pihak hospital untuk menunggu hasil ujian.

Pak Mat semakin stress!!!

Ujian DNA mendapati Pak Mat mandul sejak dari lahir. Pak Mat pun kemudian dibenarkan pulang. 


Ketika dalam perjalanan pulang, dia memikirkan tiga anaknya di rumah.
 

Sekarang Pak Mat benar-benar stress!!!! Siapa bapa kepada anak-anaknya itu?


Mutiara Hikmah: Daripada Abu Musa Abdullah Bin Qais al-Ash’ari R.A, daripada Nabi S.A.W sabdanya: “Sesungguhnya Allah Taala membentangkan tangan-Nya (sebagai kemurahan-Nya menerima taubat) pada waktu malam untuk menerima taubat orang yang telah melakukan dosa pada waktu siang, dan membentangkan tangannya (kemurahannya untuk menerima taubat) pada waktu siang untuk menerima taubat orang yang melakukan dosa pada waktu malam. Keadaan ini berterusan sehinggalah terbitnya matahari dari sebelah barat.”



No comments:

Post a Comment