Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Tuesday, June 14, 2011

Kucing Sariman





Loceng rehat berdering panjang. Seperti biasa, habis sahaja waktu rehat Sariman akan terus ke mejanya untuk mencari kucing kesayangannya yang di letak di dalam meja.


Alangkah terkejutnya apabila kucingnya tiada di situ. Puas mencari kucingnya tetap tidak di temui.


"Engkau ada nampak kucing aku," tanya Sariman pada Khairi yang duduk di sebelahnya.


"Tak nampak," jawab Khairi pendek.


Asyik mereka bersembang, masuk cikgu Lucy untuk mengajar subjek matematik.


"Kelas, letakkan kerja sekolah di atas meja saya. Siapa yang tak siapkan kerja sekolah, berdiri atas kerusi.


Ketika berdiri di atas kerusi, Khairi berbisik kepada Sariman, "aku dah nampak kucing engkau. Ada bawah meja cikgu."


Tanpa teragak-agak Sariman merangkak bagai komando ke bawah meja cikgu. Kebiasaannya cikgu Lucy hanya memakai skirt pendek tanpa memakai underwear. Tak berapa lama kemudian dia kembali ke mejanya.


"Ada kucing engkau," tanya Khairi masih berbisik.


"Ada, tapi bukan kucing aku. Aku rasa itu kucing cikgu," terang Sariman sugul sambil menggeleng.


"Bagaimana kau tahu itu bukan kucing engkau?," tanya Khairi.


"Kucing aku misainya melintang, tapi kucing cikgu aku nampak misainya menegak," jawab Sariman jujur.


No comments:

Post a Comment