Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Saturday, October 13, 2012

Mangkuk Ayun


Dua orang pekerja lelaki bertugas dengan MPPP. Seorang ditugaskan menggali lubang yang agak dalam dan seorang lagi dengan pantasnya datang dari belakang menggambus lubang yang digali oleh kawannya. Aku yang menemani suami aku bersarapan pagi melihat betapa tekunnya kedua-dua lelaki itu bekerja, tetapi yang menyerabutkan kepala otak aku apa sedang dilakukan oleh kedua-kedua lelaki tadi.    

Untuk tidak menambah kebuasiran otak aku, aku mencuit husband aku yang asyik ‘membedal’ roti canai kuah banjir. Dia yang seakan faham dengan ketidaksenangan aku lantas bersuara, “Jangan confusekan hidup saya. Sebenarnya apa yang hampa berdua dok buat. Sorang KOREK lubang dan sorang KAMBUS.”     

Lelaki yang tekun menggali berdiri di atas penggalinya lantas bersuara, “memang perbuatan kami agak pelik, tetapi mangkuk ayun yang selalunya menanam pokok mengambil MC lagi hari ini.” 



Mutiara Hikmah: Daripada Usamah Bin Zaid R.A dari Nabi S.A.W sabdanya, “Aku tidak tinggalkan selepas kematianku satu ujian kepada kaum lelaki yang lebih mencabar melainkan ujian dengan perempuan.”



4 comments:

  1. Terima kasih atas kunjungannya dan selamat malam sahabat :)

    ReplyDelete
  2. Have a nice start of this new week my friend

    ReplyDelete