Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Sunday, February 24, 2013

Baguih Punya Laki



Sekumpulan lelaki berada di bilik persalinan di salah sebuah kelab eksklusif lagi mewah di pusat bandar, setelah keluar dari gym. Tiba-tiba kedengaran deringan handphone di penjuru bilik tersebut. Seorang lelaki menjawap panggilan itu dan terjadilah perbualan seperti berikut.

Hello?” 

“Abang, ni sayang, ni.”  

“Emmm.”  

“Abang masih ada di kelab lagi ker?”  

“Iya.”  

“Sayang sekarang ni berada di shopping complex dua block dari kelab abang tu. Sayang ada nampak kain sutera terbaru. Cantik, bang. Boleh ke sayang beli?”  

“Berapa harganya?”  

“Cuma RM1500.00 aje.

“Okey. Belilah kalau memang awak dah suka sangat.” 

Ah! thanks bang dan tadi sebelum datang sini sayang ada singgah di Cycle & Carriage dan tengok Mercedes model terbaru 2013. Sayang suka kat satu model tu. Dan sayang dah bincang dengan jurujualnya dan dia setuju nak bagi good price. Lagipun elok juga kita tukarkan dengan BMW yang kita beli tahun lepas tu.”   

“Berapa harga yang dia bagi?”   

“Cuma RM779,000.”   

Okey, tapi pastikan harga itu dah on the road.”   

Great. Before we hang up, ada satu perkara lagi.”   

“Apa?”   

“Abang jangan terkejut pula, sayang dah semak akaun bank abang dan pagi tadi sayang singgah di pejabat ejen hartanah dan sayang dapat tahu rumah yang kita tengok tahun lepas tusekarang ni untuk di jual. Abang ingat tak? Rumah yang ada swimming pool bentuk love tu, ada taman orkid kat belakang, berhadapan dengan pantai tu. Cantik kan, bang.” 

“Berapa harga yang mereka minta?” 

“Cuma RM740,000. Okey kan bang, dan sayang tengok dalam akaun kita boleh cover harga tu.” 

“Eloklah kalau macam tu, confirm cepat sebelum orang lain beli, tapi cuba dapatkan harga RM700,000. Okey?”  

Okey, abang sayang, terima kasih bang, kita jumpa malam nanti. I love you.”  

ByeI love you too.”

Lelaki itu berhenti bercakap, menutup flap handphone sambil mengangkat tangan yang memegang handphone tu dan bertanya pada yang ada dalam bilik tersebut, “ADA SESIAPA TAHU KE HANDPHONE NI SIAPA PUNYA?”

********

Versi Penang Mai




Ada group mamu-mamu kaya dok kat satu kelab eksklusif lepaih angkat berat kat gym. Tiba-tiba ada bunyi iPhone 4 berdering.

Sorang mamu ni dalam umoq 40 lebih angkat itu telefon.

Hello?”

“Mamu, ni chek, ni.”

Emmm. Awat.

“Mamu dok ada kat kelab lagi kah?”

“Ha.”

La ni chek dok ada kat Gurney Plaza dekat ja dengan tempat mamu tu. Chek baru nampak kain sutera. Merelip mamu. Chek teringin la pulak. Bolehkah chek nak beli mamu?”

“Berapa dia letak?”

Ala mamu, seribu lima ratuih ja pun.”

Okey. Belilah kalau hang dah berkenan sangat.”

Ah! tima kasih mamu sayang. Lagi satu kan, tadi masa chek nak mai sini, chek singgah la sat kat Green Lane, kat kedai kereta beysa tu la. Tup tup chek terkejut tengok ada Mercedes model baru, mamu. Terbeliak bijik mata chek. Tunjuk kat datin sebelah rumah kita mesti terbelah kain dia. He! He! He. Chek suka la mamu. Sajalah kejip mata kat salesman tu. Dia kata dia nak bagi la good price kat kita. Elok jugak kita tukaq buang BMW buruk yang beli tahun lepaih ni. Ekon tak sejuk dah.”

“Berapa dia dok offer kat hang?"

“RM779,000 saja mamu.”

“Ha. Okey hang kata mau harga on the road tau macam tu.”

“Mamu ni memang Rajnikanth Bin Shahrukh Khan la. Lagi satu mamu belum chek terlupa.”

“Apa dia?”

“Mamu tok sah dok buat terkejut pulak, chek dah check akaun mamu tadi. Lepaih tu kan, pagi tadi chek singgah sat kat opis ejen rumah Robert sekali, chek dapat tau mamu, rumah bangla, eh! bukan rumah banglo yang kita dok usha tahun lepaih lani dok for sale dah. Mamu ingat tak ni? Rumah tu la yang ada swimming pool bentuk love tu, ada taman orkid kat belakang, dekat tepi Batu Feringgi. Melecun mamu, kan mamu kan?”

“Berapa harga depa mintak?”

Tu la mamu depa bukak murah sangat RM740,000 ja. Okey kan mamu, chek dah tengok dalam akaun kita memang boleh cover la banyak tu mamu.”

Sempoi kalimentoi. Baik hang pi kompem cepat. Tapi hang try la mintak RM700,000. Okey dak?”

Okey, mamu sayang. I lap you la. Malam ni chek masak kurma dalca kat mamu. I love you.

“Bye. I love you too.”

Mamu tu touch screen END call. Lepaih tu dia angkat tangan yang dok tengah genggam handphone tu, dia keriau, “Ni SAPA TAU SAPA PUNYA FON NI. AKU JUMPA KAT KERUSI NI SAT SAT. MAI AMBIK KAT AKU.”


Mutiara Hikmah: Daripada Asma’ Binti Abu Bakar as-Siddiq R.huma katanya, ibuku telah datang ke tempatku sedang dia masih dalam syirik pada masa hayat Rasulullah S.A.W. Lalu aku pergi meminta fatwa kepada Rasulullah, aku berkata kepadanya, “ibuku telah datang kepadaku sedangkan dia inginkan sesuatu daripadaku (untuk meminta sesuatu) bolehkah aku menghubunginya?” Jawab Rasulullah, “Ya, hubungkan ibumu.”


No comments:

Post a Comment