Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Wednesday, May 29, 2013

Kenal Di Jalan


Sepasang suami isteri sedang berjalan-jalan dengan santai di Campbell Street. Ketika menghampiri sebuah persimpangan, si suami tanpa mempedulikan papan tanda lalu lintas bermaksud segera menyeberang jalan dengan pantas menarik lengan isterinya.  

Kebetulan sebuah kereta yang dipandu dengan kelajuan agak tinggi hampir melanggar mereka. Pemandu kereta sambil menjulurkan kepala dari tingkap keretanya dengah separuh menjerit memaki-maki, “hoi, si otak udang! Rupanya kamu sudah bosan hidup, ya?” 

Kerana terkejut, sang isteri terdiam seketika, menarik nafas dengan tergagap-gagap bertanya kepada suaminya, “la, orang itu kenal dengan abang. Siapa dia?”


Mutiara Hikmah: Daripada Abu Hurairah R.A bahawasanya Nabi S.A.W bersabda, “Demi Allah, tidak sempurna iman, demi Allah tidak sempurna iman, demi Allah tidak sempurna iman.” Lalu ditanya, “Siapa (yang tidak sempurna imannya) wahai Rasulullah?” Jawab baginda, “Iaitu orang yang tidak memberi ketenteraman kepada jirannya dengan sebab kejahatan yang dilakukannya.”



No comments:

Post a Comment