Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Friday, February 7, 2014

Budak Sekolah



Pada suatu pagi di sebuah sekolah rendah.

“Cikgu, boleh saya bertanya sesuatu?” tanya Susan kepada cikgu Siti.

“Boleh, tak ada masalah. Susan nak tanya apa?” tanya cikgu Siti dengan penuh sifat keibuan.

“Cikgu, boleh ke mama saya hamil?” tanya Susan perlahan.

“Berapa umur mama kamu, Susan?” tanya cikgu Siti.

“40 tahun, cikgu.”

“Owh! Tentulah masih boleh, Susan.”

“Bagaimana dengan kakak saya, cikgu?”

“Berapa umur kakak kamu?” tanya cikgu Siti.

“20 tahun, cikgu.”

“Ya, kakak kamu pun tentu boleh hamil.”

“Bagaimana dengan saya, boleh hamil ke cikgu?”

“Ha! Ha! Berapa umur kamu, Susan?”

“7 tahun, cikgu.”

“Kamu tak akan boleh hamil lagi Susan sebab kamu masih bawah umur.”

Lalu Maniam berbisik kepada Susan, “Hah! Kan saya dah kata Susan, tak ada apa yang nak kita risaukan.”


Mutiara Hikmah: Sabda Rasulullah S.A.W yang maksudnya: Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan menyediakan tempat duduknya dalam sesuatu majlis serta panggillah ia dengan nama yang paling disenanginya.”



No comments:

Post a Comment