Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Tuesday, February 11, 2014

Pinjam Wife



Seorang lelaki menerima sms dari jirannya yang telah berpindah 2 hari lepas: ‘Maafkan saya, saya dah guna wife tuan semasa menjadi jiran tuan semenjak 5 bulan lepas bila tuan tiada di rumah. Siang dan malam. Saya buat pengakuan ni sebab saya rasa sangat berdosa. Harap tuan maafkan saya.’  

Lelaki itu segera balik ke rumah dan memukul isterinya lalu menceraikannya dengan talak 3. Tak lama selepas itu dia menerima sms dari jirannya tadi: ‘Maaf tuan. Salah ejaan. Bukan wife tapi wifi.’



Mutiara Hikmah: Dari Abdullah Bin Mas'ud, katanya: Bersabda Rasulullah S.A.W, “Tidak akan masuk syurga sesiapa yang ada di dalam hatinya seberat zarah (atom) dari sifat takbur (sombong).
Berkata seorang laki-laki, Sesungguhnya semua orang ingin agar pakaiannya bagus dan sandalnya bagus.
Berkata Rasulullah S.A.W, Sebenarnya Allah itu bagus dan cinta kepada kecantikan); takbur itu ialah menolak kebenaran dan tidak menghargai orang lain.



1 comment: