Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Thursday, April 21, 2011

Ayam Panggang

Razak pergi ke sebuah restoran kegemarannya dan memesan ayam panggang seekor. Beberapa minit kemudian pesanannya sampai.

Ketika asyik menikmati makanannya pelayan yang lain menghampirinya dan berkata, "maaf, encik. Itu sebenarnya pesanan lelaki yang ada di sana. Dan ini merupakan stok ayam terakhir yang kami ada. Maaf ya, encik".

Razak menoleh ke arah lelaki yang ditunjuk, ternyata badannya besar dan gagah lalu berkata,"kerana terlanjur sudah makan sedikit jadi ayam ini milik saya. Lagi pun saya juga membayarnya".

Sementara si pelayan restoran nampak kebingungan, lelaki gagah tadi dengan wajah marah sambil membawa pisau menghampiri Razak.

"Hai budak, jangan sentuh lagi. Apapun yang akan engkau lakukan terhadap ayam itu akan aku lakukan juga terhadap engkau. Kalau kau potong kakinya, aku akan potong kaki engkau. Kalau engkau potong perutnya, aku akan potong juga perut kau. Pendek cerita apapun yang engkau lakukan pada ayam itu, akan aku lakukan juga pada engkau".

Razak terdiam beberapa minit. Lalu perlahan-lahan dia mengangkat ayam panggang itu, membawa ke mulutnya dan menjilat bontot ayam tersebut.

No comments:

Post a Comment