Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Monday, June 11, 2012

Jadikan Aku Wanita





Mengisahkan seorang perempuan yang mempersoalkan kemampuan lelaki untuk membuatkannya berasa seperti perempuan. Enjoy.

Dalam satu perjalanan, sebuah kapal terbang telah terjerumus ke dalam sebuah ribut taufan yang amat kuat. Gangguan angin tersebut sangat teruk. Keadaan menjadi lebih buruk apabila salah satu enjin mengalami kegagalan untuk berfungsi setelah dipanah petir yang amat dahsyat. Keadaan di dalam pesawat menjadi semakin buruk dengan hiruk pikuk semua penumpang. Ada yang berdoa, ada yang menjerit, ada yang bertafakur, tidak kurang juga yang menangis.

Dalam kekalutan itu, seorang wanita menjadi cemas dan semakin hilang kawalan. Tanpa disangka, dia pergi ke bahagian hadapan pesawat dan menghadap semua penumpang lalu menjerit, "saya terlalu muda untuk mati. Tapi kalau ditakdirkan saya mati, saya nak detik-detik terakhir saya jadi sesuatu yang diingati."



Hampir separuh penumpang tersentak dan mula memberi perhatian terhadap tindakan wanita itu.

Seketika, dia menyambung, "saya ada banyak kekasih dalam hidup ini, tapi tak ada seorang pun dari mereka yang mampu membuatkan saya rasa seperti seorang wanita. Ada sesiapa dalam pesawat ini yang mampu buat saya rasa seperti seorang wanita?".



Buat seketika masa dalam pesawat seolah-olah berhenti. Semua penumpang menumpukan perhatian kepada wanita itu. Melupakan kekalutan yang sedang dilalui.

Tiba-tiba seorang lelaki yang tegap berdiri di hujung belakang pesawat dan berkata, "saya boleh layan dan buatkan awak rasa betul-betul seperti seorang wanita."



Suaranya serak dan berelemen kelelakian. Perlahan-lahan lelaki itu berjalan ke hadapan. Wajahnya kacak, tubuhnya sasa, rambutnya hitam dan ikal dan bermata coklat.

Perlahan-lahan dia menghampiri wanita yang berdiri di hadapan itu. Semua penumpang terpaku. Menumpukan perhatian kepada situasi yang mendebarkan itu. Sambil lelaki itu melangkah, satu butang kemejanya dibuka. Beberapa langkah lagi, dia membuka lagi butang kemejanya. Ketika semakin hampir dengan wanita itu, butang bajunya sudah habis dibuka dan ditanggalkan. Jantung wanita itu mula berdegup kencang. Peluh mula terbit di dahinya. Dingin. Lelaki itu semakin menghampirinya lalu merangkul lengan wanita itu. Wanita tersebut semakin pasrah dan matanya terbuntang apabila lelaki itu berbisik di telinganya.

"Tolong seterika baju ni."




 Mutiara Kata: 
Daripada Ibnu Masu'd R.A katanya, Rasulullah S.A.W bersabda, "Syurga itu lebih dekat kepada setiap kamu daripada tali capalnya. Begitulah juga neraka." 

No comments:

Post a Comment