Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Friday, July 13, 2012

Mengintai Seluar Dalam



Lily berlari pulang lalu menjerit gembira pada emaknya, “tengok, saya dapat 5 dollar.”
Emaknya hairan lalu bertanya macam mana dia dapat duit itu.
“Tommy yang bagi. Katanya upah kerana saya buat balik kuang,” jawab anak kecil itu.
“Kamu tak tau ke yang Tommy cuma nak mengintai seluar dalam kamu je. Lain kali jangan layan budak nakal tu.”
Keesokan harinya Lily pulang lagi dengan membawa 10 dollar pula. Emaknya sangat marah lalu berkata, “bukan ke emak dah cakap jangan layan Tommy tu. Dia cuma nak…..”
Belum sempat emaknya menghabiskan ayat itu Lily menjawab, “saya tahu emak dah cakap tapi hari ini saya dah tipu Tommy pasal saya tak pakai seluar dalam.”

Mutiara Hikmah: Abdullah Bin Mas'ud meriwayatkan katanya, aku bertanya: “Ya Rasulullah, manakah satu dosa yang paling besar?” Baginda bersabda, “Engkau menjadikan sekutu bagi Allah sedangkan Dia yang menciptakan engkau.” Aku bertanya: “Kemudian apa?” Baginda bersabda: “Engkau membunuh anak mu kerana takut dia makan bersama mu.” Aku bertanya: “Kemudian apa?” Baginda bersabda: “Engkau berzina dengan isteri jiranmu.”


No comments:

Post a Comment