Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Thursday, March 10, 2011

Cerita Aku

Pada suatu hari Ahmad dan rakan karibnya, Hassan pergi memancing kat sungai. Dalam bosan-bosan menunggu ikan Ahmad memulakan perbualan.

Ahmad : Aku ada satu cerita.

Hassan : Cerita apa?.

Ahmad : Nanti kalau aku bercerita, kau kena ikut perkataan belakangnya, boleh?.

Hassan : Ya la.

Ahmad : Yala kat Thailand.

Ahmad pun memulakan ceritanya.

Ahmad : Satu hari aku pergi memburu.

Hassan : Memburu.

Ahmad : Aku masuk ke dalam hutan.

Hassan : Hutan.

Ahmad : Tiba-tiba aku rasa nak terberak.

Hassan : Terberak.

Ahmad : Aku berlari ke dalam semak.

Hassan : Semak.

Ahmad : Aku pun berak.

Hassan : Berak.

Ahmad : Satu hari yang lain aku pergi memburu lagi.

Hassan : Lagi.

Ahmad : Aku pergi ke tempat yang aku berak dulu.

Hassan : Dulu.

Ahmad : Aku lihat tahi aku sudah tak ada.

Hassan : Ada.

Ahmad : Aku pun tertanya-tanya.

Hassan : Tanya.

Ahmad : Siapa makan tahi aku?

Hassan : Aku.

Ahmad : Ha! ha! ha!

Hassan : Sial punya cerita.

No comments:

Post a Comment