Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Saturday, March 19, 2011

Tak Faham Bahasa

Cerita 1
Seorang jurugambar mengambil gambar seorang tua yang menyambut hari jadinya yang ke-80 berkata, "saya berharap dapat mengambil gambar anda lagi tahun depan".

"Mengapa tidak anak muda, bukankah kamu masih muda dan bertenaga".

Cerita 2
"Mak saya tak pernah beri perhatian langsung pada saya. Bagaimana dengan emak awak?".

"Entah. Saya pun tak pernah dengar emak saya menyebut nama awak depan saya".

Cerita 3
Seorang guru bertanyakan pada anak muridnya pada hari keputusan peperiksaan SPM keluar.

Cikgu : Tahniah, kerana mendapat keputusan cemerlang.

Pelajar : Terima kasih cikgu.

Cikgu : Saya tahu, kamu telah buat yang terbaik untuk peperiksaan kamu. Jadi apa rancangan kamu selepas ini?

Pelajar : Balik ke rumah.

Cerita 4
Seorang ibu dengan marahnya bertanyakan anak lelakinya yang hensem mengapa dia balik lambat, pukul 4 pagi ketika itu.

"Eh,baru balik?", tanya si ibu sinis.

"Ya, mak", jawab si anak sopan.

Si ibu yang tengah mendidih, kemudian meninggikan suara.

"Ha, dah pukul 4 pagi dah. Mengapa balik?", tengking si ibu.

"Nak sarapan", balas si anak pendek.

No comments:

Post a Comment