Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Tuesday, April 16, 2013

Natchitoches



Semasa melancong ke Amerika Syarikat, Tan Hock Lye bersama sahabat baiknya Neoh Kean Bin memandu melewati Louisiana. Ketika singgah ke Natchitoches, mereka bertengkar cara menyebut nama bandar itu dengan betul.

Pertengkaran mereka terhenti sehingga mereka masuk ke sebuah premis makanan segera untuk makan tengah hari. Ketika beratur di kaunter, Tan Hock Lye bertanya kepada pekerja yang bersedia mengambil pesanan mereka, “sebelum kami membuat pesanan, boleh tak awak menyelesaikan perbalahan antara kami? Boleh tak awak menyebut di mana kami berada secara perlahan-lahan?” 

Sambil menyandar pada kaunter pekerja itu menyebut, “Burrr-gerrr Kiiing.”


Mutiara Hikmah: Rasulullah S.A.W bersabda maksudnya: “Aku adalah sebagai penjamin yang memberi jaminan untuk seseorang memperolehi sebuah rumah di halaman syurga iaitu bagi orang yang meninggalkan perbuatan berbantahan sekalipun perbantahan itu benar, dan juga sebuah rumah di pertengahan syurga bagi orang yang meninggalkan perbuatan dusta sekalipun dengan tujuan bergurau senda, dan juga sebuah rumah di puncak syurga bagi orang yang memperbaiki akhlak dan berbudi mulia.”


No comments:

Post a Comment