Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Saturday, April 27, 2013

Dua Kali Berlanggar



Kerana tersilap menukar gear, kereta yang di pandu Neoh Kean Bin dengan tidak sengaja meluncur ke dinding. Dia membawanya ke bengkel lalu menggantikan bumper kereta yang kemek itu.  

Beberapa hari kemudian, dia mengulangi kesilapan yang sama. 

“Aku sangat malu,” katanya mengeluh kepada isterinya ketika mereka berhubung melalui telefon.  

“Mengapa tidak katakan pada mekanik bahawa kali ini aku yang melakukannya?” saran isterinya.  

“Aku boleh berkata seperti itu,” ujarnya di hujung telefon, “tapi itu juga yang aku katakan kepadanya waktu mula-mula accident dulu.”


Mutiara Hikmah: Dari Nawwas Bin Sam'an al-Anshari R.A katanya: Aku pernah bertanya kepada Rasulullah S.A.W tentang erti kebajikan dan dosa. Sabda baginda: “Kebajikan itu ialah budi pekerti yang indah. Sedangkan dosa adalah perbuatan atau tindakan yang menyesakkan dada, padahal engkau sendiri segan sekiranya perbuatanmu itu diketahui oleh orang lain.”



No comments:

Post a Comment