Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Sunday, April 7, 2013

Gelak Sat



Cucu, nenek dan doktor

Seorang gadis lincah dan sexy datang ke klinik bersama neneknya. Setelah menanti di ruang menunggu beberapa minit, pembantu doktor mempersilakan dia masuk untuk konsultansi dengan sang doktor. Belum sempat dia menjelaskan keinginannya, sang doktor menyuruh dia untuk menanggalkan semua pakaiannya.

Gadis lincah dan sexy tersebut berkata, “doktor, yang ingin berubat adalah nenek saya.”

Sambil membetulkan kedudukan kaca matanya yang telah melorot, sedikit terkejut si doktor berkata, “kalau nenek kamu tak usah buka baju, suruh dia menjelirkan lidahnya, ambil ubat dan terus pulang.”    

*******

Hock Lye yang ingin tahu

“Mama, dari mana asal datangnya seorang bayi?” tanya si kecil Tan Hock Lye pada ibunya.

“Burung bangau yang bawa, nak,” jawab ibunya tak acuh.

“Mama, siapa yang menjaga rumah kita dari perompak?” tanya Hock Lye lagi.

“Polis, sayang,” sang ibu tetap menjawab acuh tak acuh.

“Kalau rumah kita kebakaran siapa yang akan menyelamatkan kita?” tanya Hock Lye lagi.

“Bomba, sayang,” jawab ibunya sambil tersenyum.

“Mama, saya nak tanya lagi. Dari mana kita dapat beras dan sayuran?” tanya si kecil sambil  berkerut dahi seperti mengharap sebuah jawapan yang akan memuaskan hatinya.

“Pak tani,” jawab ibu.

“Mama,” gumam Hock Lye penuh keraguan.

“Ya, sayang?”

“Kalau begitu, papa buat apa, mama?”

*******

Berjimak      

Sepasang pengantin muda berkahwin atas pilihan keluarga. Kerana kebiasaan hidup bujang, belum cukup seminggu, pengantin lelaki berkata kepada pengantin perempuan, “tak peduli kamu setuju atau tidak, setiap malam, pukul sembilan aku akan keluar bertandang ke kelab atau melepak bersama kawan-kawan aku di kedai mamak layan EPL.” 

Setelah mendengarkan kata-kata suaminya, pengantin perempuan menjawab dengan tegas, “tak peduli kamu ada di sini atau tidak, setiap malam sesudah pukul 9.00 aku akan berjimak.”

*******

Kawan lama

Pada suatu petang, dua bekas kawan sekolah pada zaman kanak-kanak bertemu di tengah jalan. Dengan penuh excited, kerana lama tak bertemu Tan Hock Lye memegang tangan kawan lamanya.

“Hai, Neoh Kean Bin, kita sudah beberapa tahun tidak bertemu. Perubahan kamu sungguh banyak sekali. Muka kamu yang kemerah-merahan sekarang telah berubah menjadi pucat lesu, tubuh kamu dulu tinggi besar, sekarang berubah jadi pendek kecil. Kenapa jadi begini?”  

“Aku bukan Neoh Kean Bin,” jawab lelaki itu.  

“Aduh, sampai nama kamu pun bertukar.”

*******

Tekan loceng

Seorang lelaki yang melewati sebuah taman untuk pulang ke rumahnya, melihat seorang anak kecil berada di hadapan pintu sebuah rumah. Anak kecil itu dengan bersusah payah berusaha menekan loceng yang suisnya berada lebih tinggi dari dirinya.

Dengan tersenyum, lelaki itu menekan suis loceng dengan maksud untuk menolong anak kecil itu.

“Terima kasih, bang,” kata anak kecil itu, “kita berdua mesti cepat-cepat berlari sebelum tuan punya rumah keluar memukul kita dengan batang penyapu.”


Mutiara Hikmah: Daripada Abu Hurairah R.A daripada Nabi S.A.W sabdanya, “Sekiranya boleh aku menyuruh seorang sujud kepada seorang nescaya akan aku suruh kaum wanita (isteri) supaya sujud kepada suami mereka.”


1 comment:

  1. salam singgah + tinggal jejak + dah follow
    http://www.bingkisanrosey.blogspot.com/

    ReplyDelete