Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Monday, March 5, 2012

Mencelupkan Jari ke 'Kolam' Isteri



Sepasang suami isteri yang baru saja menikah sedang berbaring-baring. Si isteri telah bersiap-siap untuk tidur sedangkan suaminya menyalakan lampu bacaan untuk membaca sebuah buku.

Dalam keasyikan membaca, si suami berhenti sejenak, memasukkan tangannya ke dalam kain isterinya dan meraba-raba 'kolam' isterinya. Lantas dia meneruskan bacaannya. Dia kembali melakukan hal ini berkali-kali sehingga lama kelamaan isterinya menjadi terangsang. Tak lama kemudian isterinya bangun, duduk pada badan suaminya serta mula membuka baju dan kainnya.

Suaminya menjadi hairan dengan perbuatan isterinya ini dan bertanya, "kenapa ini? Panaskah londeh semua baju dan kain?"

Jawab isterinya, "abang memasukkan jari berkali-kali. Saya fikir itu adalah acara pemanasan dan abang ingin 'mengajakku' malam ini."

"Ah, mana ada," jawab suaminya.

"Tapi, kenapa abang melakukan secara berterusan?"

"Abang cuma membasahkan jari agar dapat membalik halaman pada buku yang sedang abang baca ini."

"Kurang asam!!"




Mutiara Kata: Abu Hurairah r.a meriwayatkan sabda Rasulullah SAW tentang kemuliaan berprasangka baik kepada Pencipta: "Sesungguhnya Allah azza wa jalla berfirman, Aku menurut prasangka hamba-Ku. Aku bersamanya ketika ia mengingat-Ku. Jika ia mengingat-Ku dalam kesendirian, Aku akan mengingatnya dalam kesendirian-Ku." 
"Jika ia mengingat-Ku dalam keramaian, Aku akan mengingatnya dalam keramaian  yang lebih baik daripada keramaiannya. Jika ia mendekat kepada-Ku sejengkal, Aku akan mendekat kepadanya sehasta. Jika ia mendekat kepada-Ku sehasta, Aku akan mendekat kepadanya sedepa. Jika ia datang kepada-Ku dengan berjalan, Aku akan datang kepadanya dengan berlari."
[Riwayat Bukhari Dan Muslim]

No comments:

Post a Comment