Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Sunday, May 15, 2011

Air Tin Dan Duit Syiling


Sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka.

Seperti ditetapkan mereka pergi ke pejabat agama, berjumpa kadi untuk mendapatkan nasihat.

Kadi tanya pada perempuan, "kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak itu?"

Perempuan itu jawab, "saya yang mengandungkan anak itu. Saya yang melahirkan anak itu. Dia keluar dari perut saya."

Si jantan terkedu sebab dia tahu lepas ini kadi akan tanya dia pula.

"Kamu, bagi alasan kenapa anak itu kamu yang patut bela," tanya kadi kepada lelaki itu.

"Tuan kadi, kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya 'masukkan' dalam vending machine, lepas saya tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. Saya nak tanya tuan, air tin yang keluar dari mesin itu hak saya atau hak mesin?," lelaki itu cuba memancing.

Jawab kadi, "hak kamu la."

"Hah. Sama la kes ni pun. Betulkan tuan."


No comments:

Post a Comment