Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Friday, May 27, 2011

Kisah Letchumy Dan Sasikala

Seperti kebiasaan dua orang jiran berbual-bual sambil menikmati hidangan teh dan maruku di atas pangkin. Topik perbualan berkisar tentang anak-anak, suami, artis dan juga mengenai dunia fesyen.

"Letchumy, awak sering berpakaian baru dan mahal. Beruntunglah awak mendapat suami yang kaya dan sayangkan awak," kata Sasikala.

"Apa? Awak kata suami saya sayangkan saya," balas Letchumy.

Tambahnya, "bukanya senang untuk meminta duit daripada suami. Satu sen pun dia berkira. Apa yang saya dapat ni pun bukannya mudah. Pelbagai cara dilakukan termasuk memujuk dan merayu."

"Tetapi, kini saya ada teknik baru," ceritanya kepada Sasikala yang khusyuk mendengar.

"Bagaimana?," tanya Sasikala pendek.

"Begini caranya. Satu pagi ketika dia masih di katil, saya berjalan di hadapannya tanpa seurat benang dengan membawa bakul pasar. Saya meminta izinnya untuk membeli keperluan dapur di pasar. Lalu saya mengugutnya yang saya akan ke pasar dalam keadaan begitu sekiranya tidak diberikan duit belanja. Sebaik mendengar, dia lantas bangun mencium dan menghulurkan RM200 dengan syarat berpakaian dengan sopan," terang Letchumy panjang lebar.

Berdasarkan pengalaman Letchumy yang berjaya dengan teknik itu membuatkan Sasikala tidak sabar ingin mencuba.

Pada keesokan pagi, Sasikala mempraktikkan seperti apa yang dilakukan oleh Letchumy. Suaminya berasa hairan dan bertanya, "mahu ke mana?"

"Pasar," jawab Sasikala pendek.

"Sebaiknya awak bercukur dulu," kata suaminya selamba.

No comments:

Post a Comment