Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Saturday, May 7, 2011

Jujai

Seorang guru melihat Jujai sedang mengantuk dan hampir tertidur di dalam kelas. Oleh itu guru tersebut segera memberi soalan kepada Jujai.

" Jujai, beritahu kepada kelas siapakah yang membunuh Osama Bin Laden?"

"Eh! Tidak tahu cikgu. Bukan saya cikgu," jawab Jujai.

"Cepat Jujai. Katakan siapa yang membunuh Osama?"

"Sumpah cikgu. Bukan saya."

Kerana kesal, guru itu mengadukan hal tersebut kepada Dato' Rahman, bapa Jujai yang merupakan seorang pemimpin yang paling di segani di daerah itu.

Setibanya di sekolah, Dato Rahman berjumpa dengan anaknya Jujai.

"Jujai cepat katakan siapa punya angkara yang membunuh Osama."

"Sungguh ayah. Saya tidak tahu."

Dato Rahman kelihatan amat marah dan terus menampar Jujai.

"Cepat. Berterus-terang dan katakan siapa pembunuh Osama."

"Betul Ayah. Bukan saya. Saya tak tahu," kata Jujai sambil menahan sakit.

Dato' Rahman memukul Jujai hingga jatuh ke lantai. Dan pukulan demi pukulan, bahkan tendangan tetapi Jujai tetap dengan perkataan "saya tidak tahu. Bukan saya."

Melihat anaknya sudah setengah mati, akhirnya Dato' Rahman kembali berjumpa guru Jujai.

"Bagaimana Dato?," tanya guru Jujai.

"Entahlah cikgu. Nampaknya memang bukan dia yang bunuh Osama," jawab Dato' Rahman perlahan.

No comments:

Post a Comment