Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Sunday, May 15, 2011

Tongkat Ali Punya Hal


Pada suatu pagi, seorang isteri dengan lembut telah bertanya kepada suaminya, “abang nak makan apa pagi, ini? Saya buatkan nasi lemak, nak? Adakah abang nak nasi goreng atau roti canai? Atau saya buatkan roti telur nak?”

Suaminya pun berkata, ”tak payahlah. Abang tak ada selera langsung nak makan. Ini semua tongkat ali punya pasal.”

Sampai ke tengahari, isterinya pun bertanya lagi, “abang nak makan apa tengahari ini? Saya masakkan abang kari daging nak? Atau abang nak makan ikan atau ayam kah? Saya boleh masakkan sambal atau sup atau sweet and sour.”

Suaminya berkata lagi, “tak payahlah. Abang masih tak ada selera nak makan. Ini semua tongkat ali punya pasal.”

Sampai ke malam, isterinya pun bertanya lagi, “abang nak makan apa malam ini? Saya masakkan abang ayam goreng, nak? Atau abang nak makan fish and chips atau burger ka? Atau abang nak hot-dog?”

Suaminya berkata lagi, “tak payahlah. Abang masih tak ada selera nak makan. Ini semua tongkat ali punya pasal.”

Lalu isterinya pun berkata, “kalau begitu, boleh tak abang tolong bangun dari atas saya sekejap. Saya nak pergi makan kerana dah lapar sangat. Dari pagi tadi tak makan. Ini semua tongkat ali punya pasal.”

No comments:

Post a Comment