Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Tuesday, February 21, 2012

Tak Boleh Makan Ais Krim





Joni bergegas pulang dari sekolah petang. Dia membuka peti ais dan mengambil beberapa ceduk ais krim vanilla cherry ketika mamanya memasuki dapur. Mama Joni memberi arahan, "letakkan balik ke tempatnya, Joni. Kamu tidak boleh makan ais krim sekarang. Sudah terlalu dekat dengan waktu makan malam. Pergi ke luar dan bermain."

 Joni menangis dan berkata, "tidak ada kawan untuk bermain."

Mencuba untuk menenangkan Jony, mamanya berkata, "okey, mama akan bermain dengan kamu. Kamu mahu bermain apa?"

Jony mengatakan, "saya ingin bermain Papa dan Mama."

Cuba untuk tidak terkejut dan untuk lebih menenangkan dia, mama Jony berkata, "baik, mama akan ikut bermain. Apa yang harus mama lakukan?"

Joni menerangkan, "mama pergi ke bilik tidur dan berbaring."

Menyangka bahawa dia dengan mudah dapat mengendalikan situasi, dia melangkah ke tingkat atas.

Joni berjalan tegap menuju ke suatu sudut dan membuka almari tua milik ayahnya. Dia memakai topi memancing usang milik ayahnya. Ketika dia mula menaiki tangga dia melihat sebuah puntung rokok di ashtray. Dia mengambil dan menyelip ke mulutnya. Di puncak tangga, dia bergerak ke pintu bilik tidur.



Mamanya sedikit mengangkat badan dan mengatakan, "apa yang harus saya lakukan sekarang?"

Dengan gaya sedikit kasar, Joni berkata, "letakkan punggung kamu itu ke bawah dan berikan budak itu beberapa potong ais krim."




Mutiara Kata: Rasulullah SAW bersabda, maksudnya: "Takutlah doa orang yang dizalimi sekalipun ia seorang kafir sesungguhnya tidak ada halangan di antara doanya dengan Allah." 

No comments:

Post a Comment